Port Douglas part II - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Marco Linden - WaarBenJij.nu Port Douglas part II - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Marco Linden - WaarBenJij.nu

Port Douglas part II

Door: Marcovan der Linden

Blijf op de hoogte en volg Marco

18 November 2016 | Australië, Port Douglas

Hoi allemaal,

Vrijdag 18-11 hadden we een off-day.
In de ochtend zijn we vroeg opgehaald vanaf de camping in Port Douglas naar de haven waar de Silversonic boot van quicksilver op ons lag te wachten. Na een tocht over een "zeer" ruige zee (vertelden zelfs de locals) kwamen we na ongever 1 1/2 uur varen aan bij het "outer reef", het verste en daarmee mooiste deel van het Great Barrier Reef.
Daar hebben we alle drie voor het eerst gesnorkelt. Het was er erg golvig maar als je je hoofd in het water stak zag je heel veel koraal en vissen, super gaaf.
De tocht naar het reef leverde trouwens veel zieke mensen op waaronder wij gelukkig niet hoorde. We kregen hier ook allemaal pilletjes voor. Na de eerste duik en snorkel ervaring voeren we naar een andere plek ongeveer een half uurtje varen. Daar aangekomen gingen de duikers weer het reef in en de snorkelaars kregen hun lunch, wij dus.

Toen zagen we opeens een man in het water om hulp roepen en is het volgende gebeurt:http://www.skynews.com.au/news/top-stories/2016/11/18/another-tourist-has-dies-on-the-great-barr.html

Niet te geloven, deze man was dus gewoon voor onze ogen verdronken en zijn vrouw zat bij ons te lunchen.........

Al met al dus een erg slechte dag die veel impact op kns drieen heeft gehad.

Grt Jeanet, Robin en Marco

• 21 November 2016 - 10:30

Josine:

Poeh, heftig hoor. Ik vraag me ook wel af of je onervaren mensen in zo'n onrustige zee moet laten snorkelen. Gelukkig is alles oké met jullie

• 22 November 2016 - 08:09

Marco Van Der Linden:

Hoi Josine, dat vroegen wij ons ook af. Deze man was wel ervaren en dan gaat het dus alsnog mis..... maar met ons is alles ok.